tours cappadocia ve allah bilgileri33
evet arkadasalr sizlere en güzel yazıları yazan tours cappadocia diyorki Kadı Ebu Bekr el-Bakillânî, diyor ki: Çünkü âyet, hadîs ve iema onların kâfir oldukları hakkında ittifak etmişlerdir. Bunda kim şüphe edip durursa, Kur’ân’ı ve hadîsi yalanlamış veyahut onlarda şüphe etmiş olur ki. bundaki şek ve şüphe, yalanlama ancak kâfirden vaki olur.BÖLÜMSÖZLERDEN KÜFÜR OLANLAR. KÜFÜR OLUP OLMADiCl HAKKINDA TEREDDÜD EDİLENLER VE HAKKINDA İHTİLAF EDİLEN VE KÜFÜR OLMAYAN SÖZLER
u hrtlııımın lahkık alilmcsi ve keıulısıncleıı şüphe vcyaıılıy,. ğın gKİeıilmesi iı;iıı baş v ıınılaeak yer, aııeak kilap ve suııuellır. Allıp bunda hiçbir dahli olama/, liu konuda açık seçik olarak beyan cdcrlçf ki:
Hir so/ kı, sarahaten. Rububiyyeti veyahut vahdaniyyeti ııelycdi)ür. Veyahut Allah'tan başkasına ibadet etmeyi veya Allah'la beraberonj ibadet etmeyi ılade ediyorsa bu '>0/ kulurduı . Nitekim Dclıriyyun’un, (ûhireti inkâr edip /amanın ebedîliğine inananlar) ve diğer, Üısanıuf mc/hebinden olup (şerrin yaıatıeısı olan Allah, hayrın yaratıcısı olan Allah) diye iki Allah’ın varlığına inananlarm, /V/(//;/r7>ırme/lıcbindcıı olanların ve ateşe, yıldı/lara veyahut gııııeşe. şeytanlara, melcklcroe-ya putlara tapan, Meeusî, Nasara \e Sahillerden bunlara henzeycıılcrin so/leri gibi.
Sudan, k ın. MiikI halkından \e Araplardaiı \e kitaba rucu etmeyen-lerdeiı daha başkalarından Allah’tan başkasına ibadet edenlerinsodoı de kul ıırdur. Şu aşağıdaki sınıHar da kârirlerdendir. (,'ınıku butun sözleri ku turdur:
Karumifa: (Onlar İsmailiyye me/hebinden olanlardır. Çünkü onlar imameti İsmail h. Cafer cs-Sadık ’a isnad ediyorlar. Munların reisleri kar met koyimdeiı Mamdan olduğu için kendilerine Kaıamita denildi).
/yrî/rz/nTc me/hebinden olanlar: (Bunlar Nasara, Batmiyye, Vucudıy ve’den olanlardır ki, bunlar Allah’ın hâşâ II/. Ali’ye hulul etliğini iddia ederler).
Batmiyye me/hebinden tenasuha kail olanlar: (Ki, onlarda Isnıailıy-ye mezhebinden olanlardır).
Kafızilctrlen 7VriY//f'ıne/hebinden olanlar: (Bunlar tenasuha kail olanlardı!. .Mlah’ın ruhu, Âdem'de idi. sonra Şıtc. sonra peygamberleresı-rasıyle se sonra da imamlara intikal etmiştir diye iıikad ederler).
Allah’ın ilah olduğunu, tek Allah olduğunu itiraf edip, fakat O'nun dili olmadığına, yahud kadim olmadığına veyahut hâdis veyahut herhangi bir şekille nuisavver olduğuna, ıtikad edenler veya Allah’ın çocuğu olduğunu (Hıristiyanlar gibi) zevcesi bulunduğunu veya babın olduğunu veya Allah’ın bir şeyden doğduğunu veya bir şeyden meydana geldiğini yahud. Allah’la biı İlkte e/elde kendisinden başka kadim olan bir şeyin varlığına veya orada Allah’tan başka bir yaratıcının bulunduğuna veya Allah’tan başka idare edenin bulunduğuna itikat edenlerin hepsi kâfirdir, sözleri küfürden ibarettir. Bu hususta Müslümanların
dil Nitekim ba/.ı nuıiasavvıflar, Uatınıyye mezhebinden olanlar, Hıris-liyanlaı ve Kaıamita’larm söylediği gibi.
Yine böylccc, âlemin kadım olduğunu veya bakî olduğunu söyleyen veyahut bu hususlarda bazı dehrîler ve felscfceilcrin sözlerine göre bu hususta şüpheli olanların, dünya durdukça ruhun birinden diğerine intikal edeceğini söyleyenler, şahıslarda asıllannm temizliğine göre nimetleneeegi-ni. asıllannm pisliğine göre de azaplanacağmı söyleyenlerin kâfir oldukları kesinlikle söylenir.
Ve yine hükıım boyleccdıı; kim Allah’ın ilah olduğunu, vahdaniyye-tini itiraf eder \e fakat peygamberliği umum olarak aslından veyahut hassaten bizJm F\Tgamberin (sailaUahu aleyhi vescllcm)\n peygamberliği-ğini inkâr ederse, veyahut Allahu leâlâ’nın Kur’ân-ı Kerim’de peygamber olduklarını beyan buyurduğu peygamberlerden birini bildiği halde inkâr ederse, şek ve şüphesiz kâfirdir. Nitekim Brahma dinine mensup olan-laı. ^’ahudilcrm nuıaz.zam bir kısmı, Hıristiyanlardan Urussiyc, Rafızilerdcn, Cebrail Ali’ye gönderildi, fakat (Ali. Muhammed (aleyhis-selâınja çok benzediği için, yanlış yere gitti) diye batıl iddiada bulunan Gurabiyye mezhebinden olanlar gibi.
Mııaftile, Karomita, İsmaıliyye, /l///jer/>nr mezhebinden olanlar, her ne kadar kendilerinden önce geçen sahabeleri tekfir etmekte bunların bir kısmı onlara katıldılarsa da, geçen mezhebler gibidir.
Yine, kim Allah’ın vahdaniyyciinc, peygamberlerin umumuna ve Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ve sellem)\\\ peygamberliğine inanan, fakat peygamberlerin getirdikleri hususları, kendi batıl iddiasına göre maslahata binaen yalan bulunmasının caiz olduğunu söyleyen kimse veyahut hiçbir maslahat iddia etmeden söyleyen kimse, kâfirdir. Bunda bilginlerin ittifakı var.
Nitekim, filozoflar, Batıniyyc ve Rafızilcrden bazıları, Gûlat-ı Muta-savvife ve İbahiyye mezhebinden olanlar gibi. Şüphesiz bunlar şöyle bir batıl iddiada bulunuyorlar; Şeriatın zahirî görünüşü ve peygamberlerin Haşir, Kıyamet, Cennet, Cehennem ve saire gibi âhiret işlerinden olmuş \colacak olan hususlardan verdikleri haberlerin, hakikatlarmda, lâfızların iktiza ettiği ve hitabından anlaşıldığına göre bir şey yoktur. Onlar bu hususlarda ancak halka, halkın mashahatı için hitap ettiler. tours cappadocia Çünkü halkın anlayışının kusurlu olmasından açık açığa sarahaten söylemek onlara mümkün olmadı. Bu .sözlerinin ihtiva ettiği husus, şeriatları iptal etmek, emirleri ve yasakları işlemez hale getirmektir. Peygamberleri tekzib etmek, getirdiklerinde şek ve şüphe uyandırmaktır.
Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellenı)\n tebliğ etmiş olduğu ve haber vermiş olduğu hususlarda kendisine kasdcıı yalan söylediğini isnad eden veya Peygamber (aleyhissclâın)\n tebliğ ettiklerinde, haber verdiklerinden sadık olduğuna şek ve şüphe eden veyahut Peygatııber faleyhis-sclânOa söven veyahut da, O bir şey tebliğ etmedi diyen, veyahut da
kendisiyle istihza eden veya peygamberlerden biriyle alay eden veya pey. gamberlerin tümuıui ayıplayan, onlara eza eden veya peygamber öldü, ren veya peygamberle savadan kimse kâlirdiı. I3u hususla icnıa vardır
Maymunlar, domuzlar, hayvanlar ve hatta böeeklerdcn her cins hay. vanm kendilerini korkulan peygamberleri vardır, diyen ve Allahtı leâli' nm:
“(Ey ResCılum), muhakkak ki, biz seni cennetle mıijdcleyici. cehtn. nemle korkutucu bir peygamber olarak Kur'ân ile gönderdik. Hiçbir um. mel de yoktur ki, içlerinden cehennem ile korkutucu bir peygambtr geçmiş olmasın” (741).
So/u ile isiidk'd eden, kadîm niozoflarm görüşlerini benimseyen kim. şeyi tekrir ederiz. Çımku bunların isbat edilmesi mümkün olmayanle bani iddiaları insan cinsinden gelen peygamberlerin o hayvanların çır. kin sıratlarıyla mııttasır olmalarını iktiza eder. Vc yine onlardakiayıplı durum ve hali bu şercHi makam sahiplerine lâyık olmayan bu ayıpsı. tatları vermişlerdir.
Halbuki Müslümanların itlit'akı vc icmai bunun hilârına veboylcsöy-Icycnin tekzibi hususunda vâki olmuştur.
Yine, Allah’ın varlığını, birliğini, peygamberlerin umumunu vc bizim Peygamberimiz (satlallahu aleyhi ve 5cllem)\ itiral eden vc rakaı,(ıalv kir etme maksadıyla) Peygamber (uleylıi.sselâm)ı\, siyah idi veya .sakal bırakmadan verat etti diyen, Mekke’de vc Hicaz’da olan değildir. Ve-yahut Kureyş kabilesinden değildir diyen kimseyi tekrir ederiz. Çunku Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem)'\, bilinen kendi sıratlarından başka sılada vasretmek, onu nefyetmek ve yalanlamaktır.
Yine böylecc şunları tekfir ederiz: (/5o b. Ishak b. Yakup el-lsbilwnht mensup olanlar) Yahudilcrdcn Peygamberimiz rrz/ev'/ıAse/âm^m peygamberliğinin Araplara mahsus olduğunu söyleyen Iseviyyclcr, dünya dur dukça peygamberliğin sonu gelmez, birbiri ardınca peygamber göndcnlır diyen Hurremiyyeler ve Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ır-se/Zc/n/epe)-gamberlik görevinde hayatında ve vefalından sonra kendisine Hz. .Ali (radıyailahu anh)\w ortak olduğunu iddia eden Rafızilerin ekseriyelıeı-bi. Peygamberimiz (sallallahu aleyhi vc sellemjk herhangi birinin peygamberliğini iddia edenler. Rafızilcrden on iki imamdan her bin peygamberin yerine kaim olduğunu söyleyenler. Ikvi’ğ, Ikyanivebun-lara benzeyenleri, peygamberdir diyen Rafızilcrden Bczigiyye vcBeya-niyyeler kendisinin peygamber olduğunu iddia eder. Çok çalışmakla peygamberlik elde edileceğini, temiz ve feyizli bir kalblc peygamberlik derecesine ulaşılacağım iddia edenler. Gûlal-ı Mııstasvifc’dcnolanlar
Onlardan, kendisine vahiy geldiğini iddia eden peygamberlik iddia etmezse de, veya göklere çıktığım. Cennete girdiğini. Cennet nıeyvele-
No hay comentarios:
Publicar un comentario